Necip Fazıl Kısakürek Aydınlık Şiirinin İncelemesi, Tahlili, Kafiye ve Redifleri, Zihniyeti, Nazım Birimi, Ahenk Unsurları, Söz Sanatları, Ses Olayları
Necip Fazıl Kısakürek Aydınlık Şiirinin İncelemesi, Tahlili, Kafiye ve Redifleri, Zihniyeti, Nazım Birimi, Ahenk Unsurları, Söz Sanatları, Ses Olayları
Aydınlık Şiirinin Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Aydınlık Şiirinin Nazım Birimi: Dörtlük
Aydınlık Şiirinin Birim Sayısı: 3 Dörtlükten oluşmaktadır.
Aydınlık Şiirinin Ölçüsü: 11’li hece ölçüsü
Aydınlık Şiirinin Ahenk Unsurları: Kafiye ve Redif
Aydınlık Şiirinin Kafiye ve Redifleri:
Yıldızlar / kızlar = lar’lar redif ız’lar tam kafiye
Doğmak/oğmak= oğmak’lar tunç kafiye
Üzredir= redif
Derinden / yerinden / eşiklerinden = den’ler redif — er’ler tam kafiye
Çaldı / aldı / kaldı =aldı’lar tunç kafiye
Aydınlık= redif
Aydınlık Şiirinin Söz Sanatları:
Kişileştirme: Karanlık oynadı= karanlık kişileştirilmiştir.
Kişileştirme: Kapımı çaldı aydınlık = Aydınlık kişileştirilmiştir.
Kişileştirme: Aydınlık beni boğmak üzredir = Aydınlık kişileştirilmiştir.
Aydınlık Şiirinin Dili: Sade, yalın okuyan herkesin rahatça anlayacağı günlük hayatta kullanılan dil kullanılmıştır.
Aydınlık Şiirinin Teması: Aşk ve Hayat
Aydınlık Şiirinde Gelenek: Cumhuriyet Sonrası Serbest Şiir geleneğine uygun yazılmıştır.
Aydınlık Şiiri ve Şair: Necip Fazıl kendine has üslubuyla doğayı, aşkı sevgilisine seslenerek dillendirmiştir.
Aydınlık Şiirinde Yer Alan Ses Olayları:
Üzredir: Bu kelimede ünlü düşmesi ses olayı vardır. Üzere=üzre
Seyreden: Bu kelimede ünlü düşmesi ses olayı vardır. seyir-eden= seyreden
Kapının: Bu kelimede “n” kaynaştırma harfi vardır. kapı-n-ın
Koptu: Bu kelimede ünsüz sertleşmesi vardır. Kop-du=Koptu