Kitap Cevapları TIKLA
Soru Sor TIKLA
Şiir

Mona Roza Şiir İncelemesi

Mona Roza Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olaylar Sezai Karakoç

Mona Roza Şiir TahliliMona Roza Şiir İncelemesi

Nazım Biçimi: Serbest Şiir

Nazım Birimi: Bent

Birim Sayısı: Şiir 14 Bentten Oluşmaktadır.

Ölçü: 11’li Hece Ölçüsü kullanılmıştır.

Ahenk Unsurları: Şiirde ahenk redif/ kafiye ve ses-kelime ve de dize tekrarlarıyla sağlanmıştır.

Kafiye ve Redifler:

Şiirde her bentin ilk ve son dizesi aynıdır. Bu da dize tekrarı ile şiirdeki ahengin arttırılmasını sağlamıştır.yatak / batacak:

  • var/ çakallar : ar’lar tam kafiyedir.
  • dağa / toprağa: a’lar rediftir    ağ’lar tam kafiyedir.
  • görmemeliyim / deliyim: im’ler rediftir.    eli’ler zengin kafiyedir.
  • yetecek / çek: ek’ler tam kafiyedir.
  • gölgesi / sesi: esi’ler zengin kafiyedir.
  • aydınlığa / bana: a’lar yarım kafiyedir.
  • açar / rüzgar: ar’lar tam kafiyedir.
  • gurur / durur: urur’lar zengin kafiyedir.
  • parmakların / kadın: ın’lar tam kafiyedir.
  • eziyor gibi / geziyor gibi: -iyor gibi ler redif    ez’ler tam kafiyedir.
  • lambalar / kadar: ar’lar tam kafiyedir.
  • rüyana / Mona: na’lar tam kafiyedir.
  • incirlerine / yerine: ine’ler zengin kafiyedir.
  • sarı / kuşları: arı’lar zengin kafiyedir.
  • yelkeni / seni: eni’ler zengin kafiyedir.
  • kenarında / bakışlarında: ında’lar rediftir.
  • türküler / söyler: ler’ler zengin kafiyedir.
  • saza / Roza: za’lar tam kafiyedir.
  • itirafımı / tarafımı: ımı’lar redif raf’lar zengin kafiyedir.

Söz Sanatları:

  • Kişileştirme: Kuşun merhamet istemesi, kuş istemez insan özelliği verilmiştir.
  • Kişileştirme: Ürkek Ürkek karşıki dağa bakan tavşanların ürkekliği insan ürkekliğidir.
  • Abartma – Mübalağa: Bir bakışın ölmem için yetecek dizesinde sevgilinin bakışının tesiri abartılmaktadır.
  • Benzetme: Ellerin bir nar çiçeğini eziyor gibi derken sevgilinin elleri benzetilmektedir.
  • Abartma – Mübalağa: Benim aşkım sığmaz öyle her saza dizesinde şair aşkının büyüklüğünü abartı yaparak okura vermektedir.

Tema: Şairin sevgilisinden karşılık bulamaması ve ona olan duygularını içinden geldiği gibi kağıda dökmesini okuruz.

Gelenek: Sezai Karakoç geleneksel şiirler çağdaş şiir arasında bir köprü gibidir. Yazmış olduğu şiirlerde biçim olarak geleneğin izleri görülebilirken şiirlerinin içeriğindeki özgünlük ve şiiri oluşturma biçimi ile de çağdaş şiiri yakalayabilmiştir.

Şiir ve Şair: Şair bu şiirinde aşkına karşılık bulamadığı sevgilisine akrostiş usülü ile duygularını aktarmıştır. Şiirdeki baş harflerin bazıları alt altta getirildiğinde Muazzez Akkaya’m ortaya çıkmaktadır.

Ses Olayları:

  • kanadı: kanat-ı=kanadı t sesi d sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • toprağa: toprak-a= toprağa k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • aydınlığa: aydınlık-a= aydınlığa k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • yüzüğü: yüzük-ü= yüzüğü k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • çiçeğini: çiçek+ini= çiçeğini k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • dibinde: dip-inde = dibinde p sesi b sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
  • şarkıyı: şarkı +y+ı = şarkıyı y sesi kaynaştırma ünsüzüdür.
  • tüyüne: tüy-ü-n-e = tüyüne n sesi kaynaştırma ünsüzüdür.

Mona Roza Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olaylar Sezai Karakoç ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz. 

2025 Ders Kitabı Cevapları
🙂 BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER, PAYLAŞ!
1
love
1
confused
0
happy
0
clap
0
sad
0
unlike
0
angry

Bir yanıt yazın

**Yorumun incelendikten sonra yayımlanacak!