Köroğlu Davran Kırat Davran Şiirinin Zihniyeti, Nazım Birimi, Ahenk Unsurları, Söz Sanatları, Ses Olayları, İncelemesi
Köroğlu Davran Kırat Davran Şiirinin Zihniyeti, Nazım Birimi, Ahenk Unsurları, Söz Sanatları, Ses Olayları, İncelemesi
Davran Kırat Davran Şiirinin Nazım Biçimi: Koşma
Davran Kırat Davran Şiirinin Nazım Birimi: Mısra (üç adet üçlü iki adet ikili)
Davran Kırat Davran Şiirinin Birim Sayısı: 15 Mısra
Davran Kırat Davran Şiirinin Ölçüsü: 6+5=11’li hece ölçüsü
Davran Kırat Davran Şiirinin Ahenk Unsurları: Kafiye ve Redif
Davran Kırat Davran Şiirinin Söz Sanatları:
Tezat: Dost, düşman kelimeleriyle tezat sanatı yapılmıştır.
Tenasüp: Tavşan, ceylan, bayır kelimeleriyle tenasüp yapılmıştır.
Davran Kırat Davran Şiirinin Dili: Sade ve anlaşılır bir dille yazılmıştır.
Davran Kırat Davran Şiirinin Teması: Yiğitlik
Davran Kırat Davran Şiirinde Gelenek: Halk şiiri geleneği
Davran Kırat Davran Şiiri ve Şair: Köroğlu’nun coşkulu üslubu şiire yansımıştır.
Davran Kırat Davran Şiirindeki Ses Olayları:
Yare gidelim: Gidelim kelimesinde ünsüz yumuşaması ses olayı vardır. Git-elim= Gidelim
Ufaktır başı: Ufaktır kelimesinde ünsüz sertleşmesi ses olayı vardır. Ufak-dır=ufaktır.
Göğsü nakışlım: Göğsü kelimesinde ünlü düşmesi ses olayı vardır. göğüs-ü=göğsü
Estir: Estir kelimesinde ünsüz sertleşmesi ses olayı vardır. es-dir=estir