Faruk Nafiz Çamlıbel Kıskanç Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları
Faruk Nafiz Çamlıbel Kıskanç Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları
Kıskanç Şiirinin Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Kıskanç Şiirinin Nazım Birimi: Dörtlük
Kıskanç Şiirinin Birim Sayısı: İki dörtlükten oluşmuştur.
Kıskanç Şiirinin Ölçüsü: 14’lü hece ölçüsü kullanılmıştır.
Kıskanç Şiirinin Ahenk Unsurları: Kafiye ve redif.
Kıskanç Şiirinin Kafiye ve Redifleri:
Sakın/yakın: akın’lar zengin kafiye.
Koyan olur/ kan olur: olur’lar redif —- an’lar tam kafiye.
Kucaklar/dudaklar: lar’lar redif ak’lar tam kafiye.
Dolsun/kör olsun: sun’lar redif ol’lar tunç kafiye.
Kıskanç Şiirinin Söz Sanatları:
Benzetme : “Anan bile okşarsa benim bağrım kan olur…” Bağrın kan olması.
Benzetme ve Abartma: “Kan tükürsün adını candan anan dudaklar”
Sana benim gözümle bakan gözler kör olsun!”
Kıskanç Şiirinin Dili: Sade, yalın okuyan herkesin rahatça anlayacağı günlük hayatta kullanılan dil kullanılmıştır.
Kıskanç Şiirinin Teması: Kıskançlık. Sevgiliye duyulan aşk.
Kıskanç Şiirinde Gelenek: Faruk Nafiz Çamlıbel, özellikle Beş Hececiler döneminde ve sonraki serbest şiirlerinde heceyi ustalıkla kullanması ve şiirlerinde bir çok duyguyu barındırmasıyla bilinen bir şairimizdir.
Kıskanç Şiiri ve Şair: İnsan sevdiğini bazen başkalarına kötülük gelmesini isteyecek kadar sever, onu paylaşamaz hiç kimseyle. Bu şiirde de şairin sevgilisini kıskanması ve ona yan gözle bile bakanların her türlü acıyı çekmelerini istediğini okuruz.
Kıskanç Şiiri Ses Olayları:
Bağrım: Bu kelimede ünlü düşmesi ses olayı vardır. Bağır-ım: bağrım.
Sesini: Bu kelimede kaynaştırma sesi vardır. ses-i-n-i=sesini