Cahit Sıtkı Tarancı Çilingir Sofrası Şiir İncelemesi
Çilingir Sofrası Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları Cahit Sıtkı Tarancı
Cahit Sıtkı Tarancı Çilingir Sofrası Şiir Tahlili
Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Nazım Birimi: Bent
Birim Sayısı: Şiir tek bentten oluşmuştur
Ölçü: Şiir serbest ölçü ile yazılmıştır
Ahenk Unsurları: Şiirde ahenk redif, kafiye ile ses-kelime ve dize tekrarlarıyla sağlanmaktadır.
Kafiye ve Redifler:
- masalarını / lezzetlerini: ını’lar rediftir.
Söz Sanatları:
- Kişileştirme: sandalye hatırlasın derken sandalyenin kişileştirildiğini görürüz.
- Kişileştirme: masa da unutur masalığını derken de kişileştirme vardır.
- Kişileştirme: mezeler de bilmez renklerini derken kişileştirme vardır.
Dil: Şiirin dili günümüz sade Halk dilidir. Kullanılan imgeleme ve benzetmeler şaire özgün olmakla beraber herkesin rahatça okuyabileceği bir açıklık ve durulukla aktarılmaktadır.
Tema: Şiirde tema olarak konusunun işlendiğini görmekteyiz.
Gelenek: Şair Cumhuriyet sonrası öz şiirin temsilisi olmakla beraber kendine has bir çizgi oluşturmayı başarabilmiş şairdir. Onun şiirlerinde ölümden yalnızlığa, karanlıktan sonbahara gibi bireysel temalar lirik duygularla güzel bir şekilde işlenmiştir denilebilir.
Şiir ve Şair: Şair bu şiirinde sevgilisi olmadan kurduğu sofranın da hayatın da yaşamın da hiç bir anlamı kalmayacağını olmayacağını anlatmaktadır.
Ses Olayları:
- masalığını: masalık+ını : masalığını k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
- dudağını : dudak+ını: dudağını k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
Çilingir Sofrası Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olaylar Cahit Sıtkı Tarancı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.