Aşk Adamı Şiir İncelemesi
Aşk Adamı Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları Cahit Sıtkı Tarancı
Aşk Adamı Şiir Tahlili
Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Nazım Birimi: Bent
Birim Sayısı: Şiir 2 Bentten oluşmuştur
Ölçü: Şiir serbest ölçü ile yazılmıştır
Ahenk Unsurları: Şiirde ahenk redif, kafiye ile ses-kelime ve dize tekrarlarıyla sağlanmaktadır.
Kafiye ve Redifler:
- benim de / getirenim de: de’ler redif im’ler tam kafiyedir.
- kimseye / sevmeye: e’ler redif e’ler yarım kafiyedir.
- gemileri: bu kelime şiirde birden çok kez tekrar edilmiştir.
- gemileri / gibi: i’ler yarım kafiyedir.
Söz Sanatları:
- Tenasüp: Ramazan geceleri / Yasin duası / dua edenler: Birbirleriyle anlam ilişkisi olan kelimeler kullanılmıştır. Tenasüp sanatı vardır.
Dil: Şiirin dili günümüz sade Halk dilidir. Kullanılan imgeleme ve benzetmeler şaire özgün olmakla beraber herkesin rahatça okuyabileceği bir açıklık ve durulukla aktarılmaktadır.
Tema: Şiirde tema olarak ölüm konusunun işlendiğini görmekteyiz.
Gelenek: Cahit Sıtkı Tarancı öz şiirin önemli temsilcilerindendir. Otuz Beş Yaş şairi olarak da bilinen şairimiz sade bir dille mevsimleri ölümü en etkili işleyen şairlerdendir.
Şiir ve Şair: Şair bu şiirinde ölüm ve ölümünden sonra olacaklar üzerine kafasında kurguladıklarını okurla paylaşmıştır.
Ses Olayları:
- sahibi: sahip+i : sahibi p sesi b sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
- kabrime: kabir+ime: kabrime i sesi düşmüştür ünlü düşmesi ses olayı vardır.
- sevmeye: sevme+y+e: sevmeye y sesi kaynaştırma ünsüzüdür.
- gönlümle: gönül+üm+le: gönlümle ü sesi düşmüştür. Ünlü düşmesi ses olayı vardır.
Aşk Adamı Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olaylar Cahit Sıtkı Tarancı ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.