Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin İncelenmesi Ses Olayları Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin İncelenmesi Ses Olayları Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları
Ahmet Kutsi Tecer [tooltip text=”Besbelli” gravity=”nw”]Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin İncelenmesi[/tooltip] Şiirinin Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Nazım Birimi: Kıta-Dörtlük
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Birim Sayısı: 3 dörtlükten oluşmaktadır.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Ölçüsü: Hece ölçüsü kullanılmıştır.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Ahenk Unsurları: Şiirde ahenk kafiye ve rediflerle sağlanmıştır.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Kafiye ve Redifleri:
Sabahleyindir/indir = indir’ler tunç kafiye.
Camdan/akşamdan = dan’lar redif, am’lar tam kafiyedir.
Vermeye/diye/belediye = ye’ler tam kafiyedir.
Tabut/unut/tut = ut’lar tam kafiyedir.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Söz Sanatları:
Kişileştirme: “İlk ışık korkuyla girerken camdan” Bu dizede kişileştirme söz sanatı vardır. Işık korkan bir canlı gibi anlatılmıştır.
Dolaylama/ad aktarması = “Üç beş kişi duysun ve belediye” belediye derken belediye işçilerinden bahsedilmiştir.
Kişileştirme : “Eşyam bakakalsın diye arkamdan” Eşya sanki insan gibi özlemle arkadan bakan canlı gibi anlatılmıştır.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Dili: Sade halkın anlayacağı bir dil kullanılmıştır.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinin Teması: Ölüm.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiirinde Gelenek: Serbest şiir geleneğiyle yazılmıştır.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiiri ve Şair: Ahmet Kutsi Tecer kendi bireysel birikimlerini ve duygularını kendine üzgün bir üslup ve arı bir Türkçeyle okuruna sunmayı bilmiş bir şairdir.
Ahmet Kutsi Tecer Besbelli Şiiri Ses Olayları:
girerken= girer + i + ken =girerken ünlü türemesi vardır.
başucu : Baş + ucu = başucu bileşik kelime vardır.
omuzda : omuz + da = omuzda ünlü düşmesi vardır. bakakalsın : bak + a + kal = bakakalmak ünlü türemesi vardır.