Ağrı Şiir İncelemesi
Ağrı Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları Arif Nihat Asya
Ağrı Şiir Tahlili
Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Nazım Birimi: Dörtlük
Birim Sayısı: Şiir tek dörtlükten oluşmuştur
Ölçü: Şiir serbest ölçü ile yazılmıştır
Ahenk Unsurları: Şiirde ahenk redif, kafiye ile ses-kelime ve dize tekrarlarıyla sağlanmaktadır.
Kafiye ve Redifler:
- Ağrı’ya git / Çağrıya git / Tanrı’ya git: ya git’ler redif -rı’lar tam kafiyedir.
Söz Sanatları:
- İstiare: Kanatlanıp Tanrıya git derken insanın melek olarak kanatlanması kast edilir.
Dil: Şiirin dili günümüz sade Halk dilidir. Kullanılan imgeleme ve benzetmeler şaire özgün olmakla beraber herkesin rahatça okuyabileceği bir açıklık ve durulukla aktarılmaktadır.
Tema: Şiirde tema olarak Ağrı Dağı ve ihtişamının konusunun işlendiğini görmekteyiz.
Gelenek: Arif Nihat Asya milliyetçi duygularla şiirler yazan eserlerinde bazı zamanlar da Anadoluyu Anadolu insanını konu edinen önemli şairlerimizdendir. Bayrak şairi olarak da bilinmektedir.
Şiir ve Şair: Şair bu şiirinde Ağrı Dağı’ın ihtişamını ve insana verdiği büyüklük hissini işlemiştir.
Ses Olayları:
- çağrıya: çağrı+y+a: çağrıya y sesi kaynaştırma ünsüzüdür.
Ağrı Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olaylar Arif Nihat Asya ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.