Anadolu Akşamı Şiir İncelemesi
Anadolu Akşamı Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları Halit Fahri Ozansoy
Anadolu Akşamı Şiir Tahlili
Nazım Biçimi: Serbest Nazım
Nazım Birimi: Dörtlük
Birim Sayısı: Şiir üç dörtlükten oluşmaktadır.
Ölçü: Şiir 11’li hece ölçüsü ile yazılmıştır.
Ahenk Unsurları: Şiirde ahenk redif ve kafiyelerle sağlanmıştır.
Kafiye ve Redifler:
- bilsen / esen: en’ler tam kafiyedir.
- bestesi / sesi: esi’ler zengin kafiyedir.
- yorgun / Anadolu’nun: un’lar tam kafiyedir.
- var / rüzgar: ar’lar tam kaifyedir.
- bayırdan / kırdan: an’lar tam kafiyedir.
- dereye / nereye: ereye’ler zengin kafiyedir.
Söz Sanatları:
- Kişileştirme: Gölgeler içinde ağaçlar yorgun dizesinde ağaçlar yorgun biri gibi anlatılmaktadır.
- Kişileştirme: yetim bir tevekkül derken tevekkül yetimliğe benzetilmektedir.
Dil: Hecenin beş şairinden biri olan Halit Fahri şiirlerinde sade yalın bir anlatımı tercih eden şairimizdir. Onun şiirlerinin dili halkın gündelik dilidir.
Tema: Şiirin teması olarak şairin Anadolu’daki bir akşamı tasvir etmesi ve bu akşamın kendisinde uyandırdığı duyguları işlediğini görmekteyiz.
Gelenek: Halit Fahri Ozansoy Cumhuriyet sonrası halk şiirine halkın milli ölçüsüne dönen halkın dilini kullanan bir şairimizdir. Hecenin beş şairinden biridir.
Şiir ve Şair: Şair Anadolu’da Muğla’da kaldığı bir gecenin kendisinde uyandırdığı duyguları anlatmıştır.
Ses Olayları:
- fısıldıyor: fısılda+yor= fısıldıyor a sesi ı sesine dönüşmüştür. Ünlü daralması ses olayı vardır.
- ışığı: ışık+ı= ışığı k sesi ğ sesine dönüşmüştür. Ünsüz yumuşaması ses olayı vardır.
- türküsü: türkü+s+ü = türküsü s sesi kaynaştırma ünsüzüdür.
Anadolu Akşamı Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimleri Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olaylar Halit Fahri Ozansoy ile ilgili aşağıda bulunan emojileri kullanarak duygularınızı belirtebilir aynı zamanda sosyal medyada paylaşarak bizlere katkıda bulunabilirsiniz.