Ziya Osman Saba Sebil ve Güvercinler Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları
Ziya Osman Saba Sebil ve Güvercinler Şiirinin İncelemesi Tahlili Kafiye ve Redifleri Zihniyeti Nazım Birimi Ahenk Unsurları Söz Sanatları Ses Olayları
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Nazım Biçimi: Serbest Şiir
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Nazım Birimi: Bent.
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Birim Sayısı: 4 bentten oluşmuştur.
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Ölçüsü: 14’lü hece ölçüsü.
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Ahenk Unsurları: Redif ve kafiye kullanılmıştır.
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Kafiye ve Redifleri:
Uyusun/sun: sun’lar tunç kafiye.
Birer/güvercinler: er’ler tam kafiye.
Beraber/güvercinler: er’ler tam kafiye.
Yosun/susun: sun’lar zengin kafiye.
Rüzgara/taslara: a’lar redif ar’lar tam kafiye.
Sorar/rüzgar: ar’lar tam kafiye.
Güvercinler: redif.
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Söz Sanatları:
Kişileştirme: “En son şarkılarını dağıtarak rüzgâra” güvercinler kişileştirilmiştir.
Kişileştirme: “Şimdi bomboş sebilden selviler bir şey sorar” Selviler kişileştirilmiştir.
Kişileştirme: “Hatırlatır uzayan dem çekişleri rüzgâr” rüzgar kişileştirilmiştir.
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Dili: Dili sadedir. Bilinmeyen kelime pek yoktur. Sade yalın bir anlatımla yazılmış bir şiirdir.
Sebil ve Güvercinler Şiirinin Teması: Bir sebil etrafındaki güvercinlerin görüntüsü.
Sebil ve Güvercinler Şiirinde Gelenek: Yedi Meşaleciler’in kurucularındandır. Serbest tarzda yazdığı şiirleriyle de tanınır.
Sebil ve Güvercinler Şiiri ve Şair: Bir çok dergide şiirleri yayımlanan şair özellikle de Cahit Sıtkı Tarancı ile olan dostlukları ile bilinir. Bu şiirinde de kendine özgü bir bakış açısıyla güvercinleri anlatmıştır.
Sebil ve Güvercinler Şiiri Ses Olayları:
Gözyaşı: Bu kelime bileşik bir kelimedir. Göz + yaşı = gözyaşı